Pokud je Vaše internetové připojení pomalé, připřehrávání videa dochází k zasekávání obrazu, nebo dokonce dochází k výpadkům připojení, doporučujeme Vám prověřit kavlitu přípojky. Kontrolu kvality internetové přípojky je nutné provádět na bodě předání. FuturNET nemůže ovlivnit kvalitu služby na domácí / firemní síti klienta, tato síť je plně ve správě klienta a v případě chybného nastavení nebo závady na některém síťovém zařízení může být připojka ovlivněna.
Bodem předání je u kabelových přípojek (v bytových domech) datová zásuvka / přívodní UTP kabel s konektorem RJ45
![]() |
![]() |
|
Příklad datové zásuvky | Příklad UTP kabelu s konektorem |
Bodem předání u bezdrátových přípojek (rodinné domy) je datový port (LAN) napájecího adaptéru venkovní jednotky (antény)
![]() |
Ukázka napájecího adaptéru |
POZOR PC / router zapojte do portu LAN, port PoE slouží pro přenos dat + napájení do venkovní jednotky (antény). Při zapojení PC / routeru do portu PoE může dojít ke zniční Vašeho zařízení
Pro kontrolu na předávacím bodě doporučujeme následující postup:
- na PC / notebooku vypněte wifi kartu
- PC / notebook připojete kabelem přímo do předávacího bodu (datová zásuvka / LAN port napájecího adaptéru)
- pokud je na PC / notebooku nastaveno automatické získání adresy přes DHCP, tak by mělo připojení do internetu nyní fungovat
- ověřte funkčnost internetu - v prohlížeči zkuste otevřít např. www.seznam.cz
- pokud se Vám zobrazí stránka neznámá IP adresa (viz níže), tak nás kontaktujte, abychom Vám povolili přístup na internet kvůli ověření kvality přípojky
- nyní můžete ověřit kvalitu přípojky například testem rychlosti (www.speedtest.net, www.rychlost.cz, atd. ), nebo například sledováním TV / videa (www.sledovanitv.cz, www.youtube.cz atd.)
![]() |
Pokud kvalita přípojky (především rychlost) odpovídá hodnotám uvedeným v technické specifikaci služby, je problém s největší pravděpodobností na domácí / firemní síti. V tomto případě doporučujeme následující:
- zkontrolovat zapojení kabeláže, zda není například někde smyčka (kabel kdy oba konce jsou zapojeny do stejného zařízení)
- aktualizovat firmware na routerech a případně dalších zařízeních
- aktualizovat ovladač síťové karty v PC / notebooku
- zkusit internetové připojení z jiného zařízení, pokud internet nefunguje pouze na některém zařízení, je problém v tomto zařízení (např. zavirovný PC, vadná wifi karta)
- v případě wifi sítí prověřit, zda nedochází k rušení. Doporučujeme použít některý z wifi scannerů např. http://www.slunecnice.cz/sw/wi-fi-scanner/
- v případě rozsáhlejší sítí, kde je nasazeno více zařízení, vyzkoušet zapojovat na přípojný bod postupně jednotlivá zařízení a takto postupně odhalit vadné zařízení které způsobuje problémy
- vyhnout se nasazení tzv. wifi - extenderů, nebo powerline adaptérů. S těmito technologiemi máme špatné zkušenosti a neporučujeme je používat
Pokud problém na domácí / firemní síti stále nedokážete dohledat a odstranit, tak nás můžete kontaktovat abychom se domluvili na placeném servisu na místě. Servis domácí / firmení sítě je zpoplatněn, protože tato infrastruktura je plně ve správě klienta. Ke zpoplatnení nedojde pouze v případě, reklamace zařízení dodaného společností FuturNET, které je v záruce.